Ga je Student Experience verlaten? Dan vind je hier alle informatie over het beëindigen van jouw contract.

HOE KAN IK HET CONTRACT BEËINDIGEN?

Na afloop van de minimale huurperiode kan op iedere dag van de maand de huur opgezegd worden. De opzegtermijn is minimaal 1 maand. Valt de einddatum van het contract in het weekend of op een feestdag? Geen probleem. Ook dan kan de huur beëindigd worden. Het beëindigen van het contract verloopt via de Service Portal.

WORDT MIJN STUDIO GEÏNSPECTEERD?

Je dient je studio leeg, schoon en in goede staat achter te laten. Daarom inspecteert de locatiebeheerder jouw studio op eventuele gebreken. Er wordt hiervoor een voor- en eindinspectie uitgevoerd. Je kunt deze zelf inplannen in de Service Portal. De eindinspectie vindt plaats op of rond de laatste dag van je huurcontract. Als bij de eindinspectie gebreken worden geconstateerd, dan dien je het herstel daarvan te betalen. De kosten van het herstel worden voor de uitvoering van de werkzaamheden bekend gemaakt. Als de gebreken zo ernstig zijn dat de studio na je vertrek niet direct opnieuw kan worden verhuurd dan wordt - voor het aantal dagen dat de woning leegstaat - huur bij je in rekening gebracht.

Meer informatie over de opleverstaat van je studio is terug te vinden op de Service Portal.

KAN IK MIJN STUDIO OVERDRAGEN AAN IEMAND ANDERS?

Ga je definitief verhuizen? Dan is het helaas niet mogelijk om jouw studio aan iemand anders 'over te dragen'. Om iedere student gelijke kansen op een studio bij Student Experience te kunnen bieden, wordt de studio via de website aangeboden wanneer jij eruit gaat. Natuurlijk kun jij jouw vrienden wel op het aanbod op de site wijzen.

Ga je voor een periode van minimaal 3 maanden tot maximaal een half jaar weg? Dan is het mogelijk om huisbewaring aan te vragen. Meer informatie over huisbewaring vind je hier.