Antwoorden op alle vragen die je ons ooit zou willen stellen.

Fietsenstalling, Amsterdam Minervahaven

Veelgestelde vragen.

Voorwaarden

  • Studievoorwaarden

    Je moet 16 jaar of ouder zijn om bij Student Experience te mogen verblijven, mits je toestemming hebt van een ouder of voogd om het contract aan te gaan. Vanaf 18 jaar kun je zelf een contract met ons aangaan. De studievoorwaarden verschillen per locatie.

    Amsterdam Amstel
    Je studeert voltijd of deeltijd in Nederland.

    Amsterdam Minervahaven
    Je staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling in Nederland of in het buitenland en je verblijft tijdelijk in Nederland voor onderwijsdoeleinden. Dit kan zijn voor een studieperiode, een stage of een Ph.D. verbonden aan een Nederlandse of buitenlandse onderwijsinstelling.

    Amsterdam NDSM
    Je studeert voltijd of deeltijd in Nederland.

    Amsterdam Zuidas
    Je studeert voltijd in Amsterdam.

    Leiden
    Je studeert voltijd of deeltijd in Nederland.

    Madrid Pozuelo
    Je staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling in Spanje of in het buitenland. Dit kan bijvoorbeeld voor een studieperiode, een stage of een Ph.D. zijn.

    Granada
    Je staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling in Spanje of in het buitenland. Dit kan bijvoorbeeld voor een studieperiode, een stage of een Ph.D. zijn.

  • Bewijs van inschrijving

    Alle Student Experience studio's zijn exclusief beschikbaar voor studenten. Om je contract te kunnen afsluiten, moet je een bewijs van inschrijving uploaden via de service portal.

    Wanneer je incheckt, moet je ingeschreven staan als student bij een onderwijsinstelling.

    Je bewijs van inschrijving moet de volgende informatie bevatten:
    - Jouw naam
    - Opleiding
    - Vol- of deeltijdstudie
    - Onderwijsinstelling
    - Studiejaar

    Campusclausule
    Voor studenten die verblijven op een long stay locatie in Nederland (Amsterdam Amstel, Amsterdam NDSM, Amsterdam Zuidas of Leiden) is er een campusclausule opgenomen in het contract. Ieder jaar vóór 1 oktober moet je een bewijs van lopende inschrijving uploaden in de service portal.

    Deze campusclausule stelt ook dat je na beëindiging of afronding van je studie nog maximaal 6 maanden in je studio mag blijven. Als je je studie beëindigt of afrondt, moet je ons hiervan op de hoogte stellen en je contract beëindigen via de service portal.

Registratie

  • Inschrijven

    Heb je de voorwaarden bekeken en kom je in aanmerking om bij Student Experience te wonen? Registreer je dan om op de hoogte te blijven van onze beschikbare studio's.

    Tijdens de inschrijving kun je het land en de locatie(s) van je voorkeur aangeven. Zo ontvang je alleen bericht wanneer er een studio beschikbaar komt die aan jouw voorkeur voldoet.

    Registreren met meerdere e-mailadressen om je kansen te vergroten is niet toegestaan. Al je registraties worden dan automatisch uit het systeem verwijderd.

  • Uitschrijven

    Ben je niet langer geïnteresseerd in het ontvangen van updates over beschikbare studio's? Dan kun je je voorkeuren aanpassen in je studio seeker account, of je account helemaal verwijderen.

  • Reactieoverzicht

    Log in op je account voor een overzicht van je reacties op beschikbare studio's. Let op: dit overzicht bevat alleen reacties op advertenties die op dit moment actief zijn. Als een advertentie niet meer online staat, zie je je reactie hier niet meer terug.

Contract

  • Huurperiode

    De huurperiode verschilt per locatie.

    Amsterdam Amstel
    Minimaal één jaar.

    Amsterdam Minervahaven

    Maximaal één jaar.

    Amsterdam NDSM

    Minimaal één jaar.

    Amsterdam Zuidas

    Minimaal één jaar.

    Leiden

    Minimaal één jaar.

    Madrid Pozuelo

    Van één nacht tot één jaar.

    Granada

    Minimaal één semester.

  • Relocatiebeleid

    Als je eenmaal een studio hebt gekozen, is het niet mogelijk om van studio te wisselen. Je contract wordt afgesloten op basis van de studio die je hebt geselecteerd tijdens het online boekingsproces.

    In uitzonderlijke gevallen, wanneer een verhuizing noodzakelijk is vanwege een technisch probleem in je studio, nemen we persoonlijk contact met je op over de situatie.

  • Iemand tijdelijk in mijn studio laten wonen

    Onderhuren zonder onze toestemming (je studio aan iemand anders verhuren) of samenwonen is niet toegestaan en zullen leiden tot een boete voor het schenden van het contract.

    In Nederland staat de overheid tijdelijke onderverhuur van je studio toe als de verhuurder dit goedkeurt. Als je bijvoorbeeld voor een uitwisseling naar het buitenland vertrekt, kun je iemand maximaal 6 maanden in je studio laten wonen. Dit noemen we home sitting, formeel bekend als huisbewaring.

    Enkel bij de locaties Amsterdam Amstel, Amsterdam NDSM, Amsterdam Zuidas en Leiden kun je een aanvraag doen voor huisbewaring. Huisbewaring is alleen toegestaan nadat de aanvraagprocedure is voltooid en je van ons een formele goedkeuring per email hebt ontvangen. Om ervoor te zorgen dat dit in overeenstemming is met de richtlijnen van Student Experience, vragen we bijvoorbeeld om een gesprek met de persoon die in jouw studio gaat wonen. Voor meer details en regels en om huisbewaring aan te vragen, log je in op de service portal.

  • Huisdieren

    Het is niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in een locatie van Student Experience. Hieronder verstaan we het houden van een huisdier in je studio, het tijdelijk verzorgen van iemands huisdier (pet sitting), of een bezoeker die een huisdier meeneemt naar je studio of in de algemene ruimtes.

  • Contract beëindigen
  • Inspectie van je studio

    Je dient je studio leeg, schoon en in goede staat achter te laten voor de nieuwe huurder.

    Voor Amsterdam Amstel, Amsterdam NDSM, Amsterdam Zuidas en Leiden:
    Je kunt je voor- en eindinspectie plannen wanneer je je contract beëindigd. Tijdens de voorinspectie beoordeeld de locatiebeheerder je studio op eventuele gebreken. Je krijgt een lijstje met punten die nog moeten worden opgelost vóór de eindinspectie, die plaatsvindt voor of op de laatste dag van je contract. Als bij de eindinspectie gebreken worden geconstateerd, dien je het herstel daarvan te betalen. Als de gebreken zo ernstig zijn dat de studio na je vertrek niet direct opnieuw kan worden verhuurd dan wordt - voor het aantal dagen dat de woning leegstaat - huur bij je in rekening gebracht.

    Bekijk de 'Voor bewoners' pagina van jou locatie voor meer informatie over hoe je je studio optimaal achter kunt laten en download hier de checklist:
    Student Experience Amsterdam Amstel
    Student Experience Amsterdam NDSM
    Student Experience Amsterdam Zuidas
    Student Experience Leiden

    Voor Amsterdam Minervahaven, Madrid Pozuelo, en Granada
    Je contract heeft een vaste einddatum. Uiterlijk op de einddatum van je contract dien je vóór 11:00 uur uit te checken en je sleutels in te leveren bij de receptie. De duty manager zal je studio inspecteren nadat je vertrokken bent.

    Bekijk de 'Voor bewoners' pagina voor meer informatie over het proces van uitchecken en download de checklist:
    Student Experience Amsterdam Minervahaven
    Student Experience Madrid Pozuelo
    Student Experience Granada

  • Studio overdragen aan iemand anders

    Het is helaas niet mogelijk om je studio over te dragen aan een vriend of familielid. Om iedere student gelijke kansen te bieden op een studio bij Student Experience, wordt de studio via de website aangeboden wanneer jij eruit gaat. Zo kan iedereen erop reageren.

    Natuurlijk kun jij jouw vrienden wel naar onze website verwijzen, waar ze zich kunnen registreren en op beschikbare studio's kunnen reageren.

  • Verhuurdersverklaring

    In een verhuurdersverklaring wordt informatie gegeven over je woon- en betalingsgedrag in de afgelopen 2 jaar. Een verhuurdersverklaring kan alleen worden verstrekt indien je langer dan 1 jaar bij Student Experience verblijft en voldoet aan onderstaande regels:

    • Geen betaalachterstand op dit moment of in het afgelopen jaar;
    • Geen lopende betaalregeling op dit moment of in het afgelopen jaar;
    • Geen dossier bij de deurwaarder op dit moment of in het afgelopen jaar;
    • Geen sociale meldingen op dit moment of in het afgelopen jaar.

    Wil je dat wij een verhuurdersverklaring afgeven? Stuur dan een mail naar info@studentexperience.com. Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons de ingevulde verhuurdersverklaring retour.

Prijzen

Servicekosten

  • Servicekosten

    Long stay
    Om de kosten voor iedereen zo laag mogelijk te houden, regelen we zaken als water, internet en tv-aansluitingen collectief. Deze en andere diensten vallen onder de servicekosten die je betaalt voor jouw studio.

    De diensten en leveringen die wij en/of derden verzorgen worden als servicekosten in rekening gebracht. Denk aan schoonmaak, tuinonderhoud, stadsverwarming, water, elektriciteit en aansluitingen voor internet en tv. Zo is alles altijd goed geregeld en woon je in een goed verzorgd complex.

    De hoogte van de servicekosten verschilt per locatie en kan jaarlijks worden verhoogd als de werkelijke kosten hoger zijn dan het betaalde voorschot. Natuurlijk proberen we de servicekosten zo laag mogelijk te houden. Kijk in je service portal om te zien welke diensten en leveringen deel uitmaken van je servicekosten.

    Amsterdam Amstel
    Amsterdam NDSM
    Amsterdam Zuidas
    Leiden

    Short stay
    Voor contracten met een vaste einddatum geldt een all-inclusive prijsstructuur. Dit betekent dat de prijs van je studio en de diensten die je ontvangt, worden gecombineerd in één totaalprijs. Als je in Spanje verblijft, heb je de optie om een meal plan toe te voegen, die niet bij de basisprijs is inbegrepen.

    Amsterdam Minervahaven
    Madrid Pozuelo
    Granada

  • Afrekening servicekosten

    Deze informatie geldt alleen voor de long stay locaties Amsterdam Amstel, Amsterdam NDSM, Amsterdam Zuidas en Leiden:
    Elke maand betaal je vooraf de servicekosten, geschat op basis van de verwachte jaarlijkse uitgaven. De servicekosten omvatten vergoedingen voor je individuele verbruik van water, verwarming en elektriciteit in je studio, en algemene kosten zoals internet, schoonmaak in algemene ruimtes, beveiliging en huismeesterkosten (vastgesteld volgens de regels van de Huurcommissie).

    De servicekosten worden na afloop van het kalenderjaar verrekend op basis van de werkelijke uitgaven. De teruggave van energiebelasting wordt ook verrekend in de servicekostenafrekening en wordt niet apart terugbetaald. Dit proces bepaalt of je in het voorgaande jaar te veel of te weinig hebt betaald. Als je te veel hebt betaald, wordt dit terugbetaald of worden extra kosten in rekening gebracht. Op basis van deze afrekening worden de servicekosten opnieuw vastgesteld en wordt een nieuw voorschotbedrag bepaald. Je ontvangt uiterlijk zes maanden na afloop van een kalenderjaar een afrekening van de servicekosten.

    Als je een aardig bedrag terugkrijgt over het afgelopen jaar, bijvoorbeeld door een zachte winter, betekent dat niet automatisch dat je ook in het nieuwe jaar minder servicekosten gaat betalen. Als de komende winter heel koud wordt of wordt verwacht dat energieprijzen zullen stijgen, dan kan dit voor ons aanleiding zijn het voorschotbedrag niet naar beneden bij te stellen.

  • Gemeentelijke belastingen en heffingen

    De door de overheid geheven belastingen en heffingen zijn geen servicekosten. De verhuurder verleent daar immers geen diensten voor.

    In Nederland ontvang je een aanslag van de gemeente voor de afvalstoffenheffing, waterschapslasten en rioolheffing. Indien je inkomen laag is, kun je voor bepaalde belastingen en heffingen kwijtschelding aanvragen. Op de site van de Dienst Belastingen van de Gemeente Amsterdam of Leiden kun je lezen welke belastingen en heffingen je precies dient te betalen en hoe je hiervoor kwijtschelding kunt aanvragen.

Huur betalen

  • Automatische incasso

    Wanneer je je contract ondertekent, moet je de eerste verhuurnota zelf betalen. Voor alle betalingen na de eerste maand, kun je ons machtigen om de huur elke maand automatisch van je rekening af te schrijven. Zo heb je er geen omkijken naar en betaal je altijd op tijd!

    Het bedrag wordt automatisch afgeschreven van de door jou opgegeven bankrekening. Zo is het ook mogelijk dat een ander de huur voor je betaalt (bijvoorbeeld je ouders). Het is wel belangrijk dat er genoeg geld op de rekening staat op het moment van afschrijven.

    Voor
    Amsterdam NDSM: Net verhuisd en het moment van incasseren gemist? Dan is er nog een tweede incasso mogelijkheid op de 20e van de maand. De huur wordt afgeschreven op de 1e van de maand.

    Wijzig hier je betaalvoorkeur.

  • Bankoverschrijving

    Je kunt je maandelijkse betaling handmatig overmaken via je bank, zodat je zelf de datum van de overschrijving kunt bepalen. Zorg er wel voor dat wij het bedrag voor de 1e van de maand hebben ontvangen.

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal. Woon je bij Amsterdam NDSM? Dan hoef je enkel je naam en adres te vermelden.

    Onze betaalgegevens verschillen per locatie. Je kunt je betaalgegevens voor jouw locatie vinden in de FAQ onder 'Betaalgegevens'. Eventuele bankkosten zijn voor eigen rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Belangrijk: ons systeem heeft minstens één werkdag nodig om je betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Het verwerken van internationale betalingen kan tot 3 werkdagen duren. Betalingen met creditcard variëren afhankelijk van de bank van de klant en het kan tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Voltooi daarom je creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren.

  • Betaalopdracht

    Het is mogelijk om jouw bank opdracht te geven tot een maandelijkse betaalopdracht of periodieke overschrijving. Je mag dan zelf de datum van de overschrijving bepalen, als wij het bedrag maar vóór de 1e maand hebben ontvangen.

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal. Woon je bij Amsterdam NDSM? Dan hoef je enkel je naam en adres te vermelden.

    Onze betaalgegevens verschillen per locatie. Je kunt je betaalgegevens voor jouw locatie vinden in de FAQ onder 'Betaalgegevens'. Eventuele bankkosten zijn voor eigen rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Belangrijk: ons systeem heeft minstens één werkdag nodig om je betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Het verwerken van internationale betalingen kan tot 3 werkdagen duren. Betalingen met creditcard variëren afhankelijk van de bank van de klant en het kan tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Voltooi daarom je creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren.

  • Online betalen

    Je kunt er voor kiezen om maandelijks handmatig een bedrag over te maken via de service portal. Online betalen is niet mogelijk voor de locaties Amsterdam NDSM en Leiden; in plaats daarvan moet je een overboeking doen via je bank.

    Je kunt online betalen met iDEAL of met je creditcard.

    Belangrijk: ons systeem heeft minstens één werkdag nodig om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Het verwerken van internationale betalingen kan tot 3 werkdagen duren. Betalingen met creditcard variëren afhankelijk van de bank van de klant en het kan tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Voltooi daarom je creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren.

  • Betaalachterstand

    Je huur dient vóór de eerste van de maand bij ons binnen te zijn. Is dit niet het geval, dan is er sprake van een acherstand. We sturen je dan een betalingsherinnering. Betaal je niet binnen 14 dagen? Dan worden er incassokosten in rekening gebracht.

    Zorg er dus voor dat je op tijd betaalt. Zo voorkom je onnodige extra kosten!

    Belangrijk: ons systeem heeft minstens één werkdag nodig om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Het verwerken van internationale betalingen kan tot 3 werkdagen duren. Betalingen met creditcard variëren afhankelijk van de bank van de klant en het kan tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Voltooi daarom je creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren.


    Je achterstand betalen kan via de service portal.

  • Betalingsregeling

    Een betaalachterstand kan snel oplopen, het is dus belangrijk om snel tot een oplossing te komen. In uitzonderlijke gevallen kunnen we hiervoor een betalingsregeling treffen. Zo betaal je in termijnen je schuld af.

    Hiervoor gelden enkele spelregels:

    • Een regeling kan maximaal 1 keer per 12 maanden worden afgesloten. Dit berekenen we vanaf de einddatum van de vorige betaalafspraak;
    • De achterstand mag niet verder oplopen, de maandelijkse huur moet op tijd worden betaald net als het bedrag van de regeling;
    • Houd je je niet aan de afspraken van de betalingsregeling? Dan wordt de regeling stopgezet en de deurwaarder ingeschakeld.
  • Schuldhulpverlening

    In Nederland kan je gemeente je helpen met schulden die je zelf niet kunt oplossen. Check de website van je gemeente om te zien of je aan de voorwaarden voldoet.

Betaalgegevens

  • Amsterdam Amstel

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal.

    IBAN-rekeningnummer Amsterdam Amstel
    NL97 ABNA 0584 4471 91
    (Name: RAVAM AMSTELHOME CV)

    Internationale betalingen
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: ABN AMRO Bank N.V.
    Adres: Gustav Mahlerlaan 10
    Stad: Amsterdam
    BIC: ABNANL2A

    Eventuele bankkosten zijn voor rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Houd er rekening mee dat ons systeem minimaal één werkdag nodig heeft om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Internationale betalingen kunnen tot 3 werkdagen in beslag nemen om verwerkt te worden. Voor creditcardbetalingen varieert de duur afhankelijk van de bank van de klant en kan het tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Zorg er daarom voor dat creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren worden voltooid.

  • Amsterdam Minervahaven

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal.

    IBAN-rekeningnummer Amsterdam Minervahaven
    NL02 RABO 0320 8572 98
    (Name: SCI Student Experience Real Estate I CV)

    Internationale betalingen
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: Rabobank Amsterdam
    Adres: Amstelplein 8
    Stad: Amsterdam
    BIC: RABONL2U

    Eventuele bankkosten zijn voor rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Houd er rekening mee dat ons systeem minimaal één werkdag nodig heeft om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Internationale betalingen kunnen tot 3 werkdagen in beslag nemen om verwerkt te worden. Voor creditcardbetalingen varieert de duur afhankelijk van de bank van de klant en kan het tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Zorg er daarom voor dat creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren worden voltooid.

  • Amsterdam NDSM

    Het is belangrijk om altijd je naam en adres te vermelden bij de overschrijving.

    IBAN-rekeningnummer Amsterdam NDSM
    NL56 ABNA 0623 2654 86
    (Naam: Bouwinvest Dutch Institutional Residential Fund N.V.)

    Internationale betalingen
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: ABN AMRO Bank N.V.
    Adres: Gustav Mahlerlaan 10
    Stad: Amsterdam
    BIC: ABNANL2A

    Eventuele bankkosten zijn voor rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Houd er rekening mee dat ons systeem minimaal één werkdag nodig heeft om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Internationale betalingen kunnen tot 3 werkdagen in beslag nemen om verwerkt te worden. Voor creditcardbetalingen varieert de duur afhankelijk van de bank van de klant en kan het tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Zorg er daarom voor dat creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren worden voltooid.

  • Amsterdam Zuidas

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal.

    IBAN-rekeningnummer Amsterdam Zuidas
    NL26 ABNA 0616 3626 33
    (Naam: RAVAM C V)

    Internationale betalingen
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: ABN AMRO Bank N.V.
    Adres: Gustav Mahlerlaan 10
    Stad: Amsterdam
    BIC: ABNANL2A

    Eventuele bankkosten zijn voor rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Houd er rekening mee dat ons systeem minimaal één werkdag nodig heeft om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Internationale betalingen kunnen tot 3 werkdagen in beslag nemen om verwerkt te worden. Voor creditcardbetalingen varieert de duur afhankelijk van de bank van de klant en kan het tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Zorg er daarom voor dat creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren worden voltooid.

  • Leiden

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal.

    IBAN-rekeningnummer Leiden
    NL67 ABNA 0119 1043 93
    (Naam: RHESA NL More B.V. )

    Internationale betalingen
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: ABN AMRO Bank N.V.
    Adres: Gustav Mahlerlaan 10
    Stad: Amsterdam
    BIC: ABNANL2A

    Eventuele bankkosten zijn voor rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Houd er rekening mee dat ons systeem minimaal één werkdag nodig heeft om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Internationale betalingen kunnen tot 3 werkdagen in beslag nemen om verwerkt te worden. Voor creditcardbetalingen varieert de duur afhankelijk van de bank van de klant en kan het tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Zorg er daarom voor dat creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren worden voltooid.

  • Madrid Pozuelo

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal.

    IBAN-rekeningnummer Madrid Pozuelo
    ES06 0081 5161 6600 0137 8242
    (Naam: SCI Student Experience Real Estate III C.V.)

    Internationale betalingen
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: BANCO DE SABADELL, S.A.
    Adres: Avenida Oscar Espla 37
    Stad: Alicante, Spanje
    BIC: BSABESBBXXX

    Eventuele bankkosten zijn voor rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Houd er rekening mee dat ons systeem minimaal één werkdag nodig heeft om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Internationale betalingen kunnen tot 3 werkdagen in beslag nemen om verwerkt te worden. Voor creditcardbetalingen varieert de duur afhankelijk van de bank van de klant en kan het tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Zorg er daarom voor dat creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren worden voltooid.

  • Granada

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de service portal.

    IBAN-rekeningnummer Granada
    ES17 0182 2359 0502 0160 0651
    (Naam: SCI Student Experience Real Estate IV C.V.)

    Internationale betalingen
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA S.A
    Adres: C. de Sauceda, 28, 28050
    Stad: Madrid, Spanje
    BIC: BBVAESMMXXX

    Eventuele bankkosten zijn voor rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience komen in aftrek op de huurbetaling.

    Houd er rekening mee dat ons systeem minimaal één werkdag nodig heeft om je online betaling te verwerken en je betalingsoverzicht bij te werken. Internationale betalingen kunnen tot 3 werkdagen in beslag nemen om verwerkt te worden. Voor creditcardbetalingen varieert de duur afhankelijk van de bank van de klant en kan het tot twee weken duren voordat we het bedrag ontvangen. Zorg er daarom voor dat creditcardbetalingen ten minste twee weken van tevoren worden voltooid.

Gemeubileerde en niet-gemeubileerde studio's

  • Gemeubileerde studio's

    In Amsterdam Minervahaven, Madrid Pozuelo en Granada verblijf je in een volledig gemeubileerde studio. Het enige wat je moet doen is je koffer uitpakken, en dan kan de beste tijd van je leven beginnen!

    Wil je weten wat er per locatie is inbegrepen? Kijk dan hier:

    Amsterdam Minervahaven
    Madrid Pozuelo
    Granada

    In Leiden is je studio voorzien van alle grote meubelstukken, zoals een bed, bureau, tafel met stoelen en meer. Neem je eigen accessoires mee om je studio een persoonlijk tintje te geven, en bekijk ook eens het IKEA-mandje dat we gevuld hebben met alle essentiële spullen die je nodig hebt in je studio.

    Wil je precies weten welke meubelstukken er zijn inbegrepen bij je studio in Leiden? Bekijk dan de pagina van de locatie Leiden.

    Ben je op zoek naar inspiratie om je gemeubileerde studio te decoreren? Bekijk dan dit artikel.

  • Niet gemeubileerde studio's

    Bij Amsterdam Amstel, Amsterdam NDSM en Amsterdam Zuidas verblijf je in een niet-gemeubileerde studio. Laat je creativiteit maar stromen en personaliseer je studio geheel in je eigen stijl :). Het is niet toegestaan om te boren, maar er zijn veel verschillende manieren om je studio in te richten en meer opslagruimte te creëren; bekijk hier onze tips.

    In ongemeubileerde studio's mag je je vloer zelfs een nieuwe look geven door laminaat van maximaal 6 mm dik bovenop de vloerbedekking te leggen. Als je je studio verlaat, moet je de vloer terugbrengen naar zijn oorspronkelijke staat.

  • Internet en televisie

    Home is where the WiFi connects automatically. Daarom helpen we je graag in een paar stappen aan internet en televisie. Klik hieronder op je locatie voor meer informatie over hoe je toegang krijgt tot het internet en hoe je je televisie installeert:

    Amsterdam Amstel
    Amsterdam Minervahaven
    Amsterdam NDSM
    Amsterdam Zuidas
    Leiden
    Madrid Pozuelo
    Granada

Reparaties, overlast en klachten

  • Reparatieverzoek

    Als er iets gerepareerd moet worden in je studio of in de algemene ruimtes, kun je hier een reparatieverzoek indienen. Je kunt een afspraak plannen met de locatiebeheerder of ons toestemming geven om het te repareren wanneer je niet thuis bent.

    Een overzicht van de reparaties die je bij ons gemeld hebt (voor zowel in je eigen studio als in de algemene ruimtes) kun je hier terugvinden.

    Gaat het om een spoedgeval? Bel dan de locatiebeheerder. Je kunt het nummer vinden in je service portal

  • Overlast

    Zorgen de buren voor overlast met bijvoorbeeld harde muziek of huisvuil voor de deur? Zo kom je er uit!

    1. Ga in gesprek
    Het is belangrijk dat je eerst zelf gaat praten met je buren. Misschien weten ze niet dat ze overlast veroorzaken. Blijf kalm en vriendelijk en toon begrip voor elkaars situatie. Helpt dit niet? Ga dan de volgende stap.

    2. Overlast melden
    Helpt een goed gesprek niet? Dan kun je de overlast bij ons melden. Wij gaan op zoek naar een passende oplossing.

  • Klachten

    Heb je een klacht? Rapporteer het hier zodat je snel weer zorgeloos kunt wonen. Wij gaan er zo snel mogelijk mee aan de slag.

    Geen bewoner?
    Ondervind je hinder vanuit één van onze locaties? Neem dan contact met ons op zodat we naar een oplossing kunnen zoeken.

Medische diensten

Sportveld op het dak

  • Sportveld op het dak

    Heb je onze iconische sportvelden en padelvelden op het dak al gezien? Hier kun je een potje urban football of basketbal spelen, of juist een potje padel in de zon. En je kunt er natuurlijk de perfecte Instagram-foto te maken tijdens zonsondergang!

    Bijna elke Student Experience locatie heeft een sportveld op het dak, elk met een ander type of kleur:

    Student Experience Amsterdam Amstel = Geel
    Student Experience Amsterdam Minervahaven = Zwart
    Student Experience Amsterdam NDSM = Zwart
    Student Experience Amsterdam Zuidas = Oranje
    Student Experience Madrid Pozuelo = Wit (padelbaan)
    Student Experience Granada = Zwart (padelbaan)

    Als Student Experience bewoner kun je elke dag van 9.00 - 22.00 uur gebruik maken van de rooftop faciliteiten. Er mogen maximaal 50 mensen tegelijk op het dak. Vanwege de brandveiligheid is roken op het dak verboden.

  • Voetballen op het dak

    Elke woensdag organiseren Student Experience en FC Urban een voetbalwedstrijd op het sportveld op het dak van elke Student Experience locatie in Amsterdam.

    Met FC Urban kun je meedoen aan een voetbalwedstrijd wanneer het jou uitkomt, met oude bekenden of nieuwe vrienden. De unieke locaties vind je door heel Amsterdam, van het Museumplein tot het Oosterpark en natuurlijk op alle Amsterdamse locaties van Student Experience.

    Als bewoner van Student Experience kun je overal gratis meespelen met FC Urban. Om je aan te melden hoef je alleen maar een account aan te maken. Ook als je niet bij Student Experience woont, kun je met FC Urban voetballen. Schrijf je in voor een wedstrijd via de website van FC Urban.

  • Fotoshoots op het dak

    Iedereen kan een verzoek indienen om het dak van één van onze locaties te gebruiken voor een foto- of videoshoot, of het nu voor een schoolproject, persoonlijk project of commercieel project is. Shoots kunnen 7 dagen per week plaatsvinden tussen 7 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds (inclusief op- en afbouw).

    Stuur je verzoek ten minste 2 weken voor de gewenste datum van de shoot naar communications@studentexperience.com. Vermeld deze informatie:

    - Bedrijfsgegevens
    - Datum opname
    - Doel van opname
    - Aantal personen
    - Tijd en duur (inclusief montage en demontage)

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op, het Student Experience team helpt je graag. Wil je in contact komen met de locatiebeheerder van jouw locatie? Je vindt zijn telefoonnummer op de receptie van je locatie of in jouw service portal.

Contactgegevens voor short stay verblijven