COVID-proof wonen voor studenten begint hier.

COVID-19 maatregelen


Ten tijde van corona hebben de veiligheid van onze bewoners en medewerkers de hoogste prioriteit. Dit vraagt ook om de nodige maatregelen en aanpassingen bij Student Experience, conform de maatregelen van de overheid. Bij de veelgestelde vragen hieronder vind je de maatregelen die zijn genomen tot nu toe, informatie over financiële zaken, wat je zelf kunt doen om verspreiding te voorkomen en wonen bij Student Experience tijdens de pandemie. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op. :)

Veelgestelde vragen.

  • Maatregelen op locatie
    • Houd altijd 1,5 meter afstand. 
    • Maximaal 2 personen in de lift. 
    • Maximaal 2 personen in de laundromat. 
    • Maximaal 2 personen per tafel in de lounge.
    • Maximaal 1 persoon per tafel in de study room. 
    • Maximaal 5 personen in de dining room. 
    • De gym bij onze locatie Amsterdam Minervahaven is weer geopend voor maximaal 3 personen. 
    • Bij Student Experience evenementen is het laten zien van een officieel coronatoegangsbewijs in de Corona Check App verplicht.
    • Het organiseren van bijeenkomsten in de lounge of op andere plekken in het complex is niet toegestaan.
    • De lounge is uitsluitend bedoeld voor de bewoners, voor bezoekers is het niet toegestaan om langere tijd in de lounge te zitten.
    • Extra schoonmaak van o.a. deurgrepen en kranen.
    • Naast de receptie staat een hand sanitizer die je met je voet kunt bedienen om zo je handen schoon te maken.
  • Ik heb corona of moet in quarantaine blijven, wat nu?

    Als je het virus hebt, of vermoedt dat je het hebt, volg dan de volgende stappen:

    • Plaats jezelf in thuisquarantaine – dit betekent geheel geïsoleerd – voor minstens 2 weken;
    • Laat het ons weten. We denken graag met je mee of helpen je waar mogelijk, bijvoorbeeld om te zorgen dat jouw boodschappen/medicijnen direct aan jouw deur worden bezorgd, zodat je jouw studio niet hoeft te verlaten;
    • Ook jouw buren in de Facebookgroep kunnen helpen. Bijvoorbeeld voor kleine boodschappen, jouw was of je post;
    • Houd ons op de hoogte van jouw situatie en wat we voor je kunnen betekenen;
    • Je kunt weer naar buiten wanneer je 24 uur geen klachten meer hebt. Dat betekent: geen koorts, geen neusverkoudheid en niet hoesten. Zorg ook dan dat je nog even extra voorzichtig bent in contact met anderen.
  • In quarantaine na aankomst in Nederland

    U blijft verplicht 10 dagen thuis (thuisquarantaine) na een verblijf in een zeerhoogrisicogebied met of zonder een zorgwekkende virusvariant. Met een coronatest op dag 5 kunt u de duur van het thuisblijven verkorten. Er zijn uitzonderingen op de verplichte quarantaine. Je vindt alle informatie op de website van onze regering.

    Student Experience verwacht van bewoners dat zij zich verantwoordelijk gedragen en zichzelf isoleren zoals de Nederlandse overheid dat aanbeveelt.

    Laat het ons weten als je jezelf moet isoleren. We denken graag met je mee of helpen je waar mogelijk, bijvoorbeeld om te zorgen dat jouw boodschappen/medicijnen direct aan jouw deur worden bezorgd, zodat je jouw studio niet hoeft te verlaten.

    Wat moet je regelen voordat je met het vliegtuig arriveert?
    Als je op Schiphol of op een andere luchthaven aankomt, zal je gevraagd worden om je op de luchthaven te laten testen; je moet echter jezelf in quarantaine plaatsen indien nodig. Volg hierbij de richtlijnen zoals aangegeven op de luchthaven.

    Bij aankomst in Nederland kun je met het openbaar vervoer of met een taxi naar je plek van bestemming reizen. In beide gevallen moet je een (niet-medisch) gezichtsmasker dragen en 1,5 meter afstand houden van andere mensen.

    Vragen
    Voor vragen over het coronavirus kun je bellen met de corona-informatielijn van de overheid:
    0800-1351 (vanuit Nederland).

    00312 0205 1351 (vanuit het buitenland kun je bellen naar)

    Kijk regelmatig op de website van de overheid voor actuele informatie.

    Meer informatie over de huidige situatie in Nederland vind je in onderstaande links:
    RIVM
    Testen op het coronavirus

  • Wat kun jij doen?
    • Was je handen regelmatig, gebruik papieren zakdoekjes en nies en hoest in de binnenkant van je elleboog;
    • Pak waar mogelijk de trap: zo vermijd je kleine ruimtes waar je dicht op anderen staat;
    • Bewaar minstens 1,5m afstand van anderen;
    • Verplaats jouw afspraken/borrels/sociale verplichtingen naar online platforms;
    • Deel je creativiteit: heb jij een goed idee voor iets dat we voor bewoners kunnen doen? Laat het ons weten. Van trickshot tutorials om de verveling tegen te gaan tot een boodschappenservice voor je medebewoners, als we kunnen helpen, doen we dat graag en kunnen we het wellicht in de volgende nieuwsbrief delen met alle bewoners!
  • Samen sociaal

    In moeilijke tijden is het belangrijk manieren te vinden om positieve impact te maken. Wij zorgen voor:

    • Onze bewoners door onze complexen van intensieve schoonmaak te voorzien en desinfectiepunten te plaatsen;
    • Onze collega's thuis door ervoor te zorgen dat zij alles hebben dat nodig is om prettig thuis te werken. Zo kunnen zij onze bewoners het beste helpen;
    • Onze collega's op locatie door ervoor te zorgen dat zij veilig hun werk kunnen doen. Zo is er zelfs in deze tijden 24/7 iemand aanwezig op locatie.

    Heb jij een goed idee voor iets dat we samen kunnen doen om een positief verschil te maken? Neem contact met ons op en laten we samen kijken hoe we iets moois kunnen doen! 

    communications@studentexperience.nl 

  • Besloten Facebookgroep

    Ben je bewoner op één van onze locaties? Word dan lid van de bijbehorende besloten Facebookgroep. Dit is een leuke manier om contact te houden met medebewoners, maar je kunt hier, indien nodig, ook om hulp vragen. De huidige situatie zorgt ervoor dat er veel goede initiatieven worden genomen om elkaar een helpende hand te bieden, bijvoorbeeld met het doen van boodschappen. Let op: De besloten Facebookgroep is een communicatieplatform alleen voor bewoners. Heb je vragen aan Student Experience? Neem dan contact op via mail of telefoon.

  • Betalen huur

    We begrijpen dat de situatie rondom COVID-19 ervoor kan zorgen dat jouw financiële situatie tijdelijk anders is. Kom je hierdoor in de problemen met het betalen van jouw huur? Neem dan contact met ons op. We zullen kijken naar jouw persoonlijke situatie en samen op zoek gaan naar een oplossing die het beste bij jouw situatie past.

    Ook kun je bij DUO gebruik maken van de leenmogelijkheden en hun lening (tijdelijk) verhogen. Daarnaast kunnen studenten collegegeldkrediet aanvragen. Dit kan je zelf regelen via mijnDUO. Mocht dit onvoldoende zijn, dan kan je met DUO contact opnemen voor een maatwerkoplossing.

  • Vragen, opmerkingen of suggesties?

    In deze onzekere tijden doen we er alles aan om je op de hoogte te houden en jouw gezondheid en die van de medewerkers van Student Experience te waarborgen. Heb je vragen en/of suggesties? Of heb jij een goed idee dat je graag deelt met jouw Student Experience buren? Laat het ons weten door te bellen of een e-mail te sturen! Soms kan het iets langer duren dan je gewend bent van ons voordat je een reactie ontvangt, maar wij doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te helpen en/of te beantwoorden.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Get in touch.

Staat je antwoord hier niet tussen? Ga naar onze FAQ-pagina of neem contact met ons op. Direct contact opnemen met de locatiebeheerder van jouw locatie? Je vindt zijn nummer bij de receptie en in jouw service portal