Laundromat, Amsterdam Minervahaven

Stap voor stap uitleg over...

Contract afsluiten

In een paar stappen je contract afgesloten.

Stap 1Bevestiging per e-mail

Nadat je bent gekozen via de geautomatiseerde loting volgt er een bevestiging per e-mail.

Via je account kun je vervolgens een afspraak inplannen voor het kennismakingsgesprek. Ben je in het buitenland? Dan kun je een videocall meeting inplannen.

Stap 2Kennismakingsgesprek

Vanaf het moment dat je bericht hebt ontvangen dat je bent ingeloot, dient het kennismakingsgesprek binnen 48 uur plaats te vinden.

Het kennismakingsgesprek, dat op locatie of via FaceTime plaatsvindt met de locatiebeheerder, bestaat uit het volgende:

  • Check op bewijs van inschrijving aan de onderwijsinstelling;
  • Tijd om rond te kijken en de modelwoning te bezichtigen;
  • Tijd om vragen te stellen.


Het kennismakingsgesprek duurt ongeveer 30 minuten. Na het gesprek heb je 24 uur om de studio online te accepteren of weigeren. Doe je dat niet, dan zal de reservering automatisch komen te vervallen.

In verband met de aangescherpte COVID-19 maatregelen geven wij voorkeur aan het kennismakingsgesprek digitaal doen. Wil je toch graag op locatie langskomen? Wij verzoeken je dan vriendelijk om alleen te komen en een mondkapje te dragen tijdens de rondleiding.

Stap 3Digitaal ondertekenen contract

Het digitaal ondertekenen van je contract kan via de service portal. Voordat je de sleutels van je nieuwe studio kunt ontvangen, dien je de eerste verhuurnota te betalen.

De eerste verhuurnota bestaat uit:

  • De huur voor de resterende dagen van de maand waarin het huurcontract ingaat. Gaat het contract in aan het eind van de maand? Dan is het huurbedrag van de eerstvolgende maand ook alvast opgenomen in de verhuurnota;
  • Administratiekosten van maximaal € 50;
  • De waarborgsom à € 1120.

Stap 4Check-in

Tijdens de check-in wordt je bij de receptie ontvangen door een locatiebeheerder. De locatiebeheerder loopt de studio ter controle met je door en overhandigt de sleutels.

Heb je nog vragen over de studio? Dan beantwoordt de locatiebeheerder deze graag.

Neem je legitimatiebewijs (paspoort/ID-kaart/rijbewijs) documenten mee naar de check-in.

Contract beëindigen

Lees hier wat er moet gebeuren voor je de studio verlaat.

Stap 1Het contract beëindigen

Je kan het contract iedere dag van de maand beëindigen. De opzegtermijn is 1 maand. Bij contracten voor bepaalde tijd krijg je uiterlijk 1 maand voor afloop van het contract een melding van ons.

Je kunt het contract beëindigen via de service portal.

Stap 2Voorinspectie

Wanneer je het contract beëindigt, kun je meteen een afspraak maken voor de voorinspectie.

  • De afspraak vindt plaats binnen twee dagen na de opzegging
  • Tijdens de voorinspectie lopen we samen met jou de studio door en spreken af hoe de woning moet worden achtergelaten.
  • De voorinspectie duurt meestal 30 minuten.

Stap 3Spullen ter overname

Wanneer je spullen ter overname wil aanbieden dien je dit aan te geven bij het beëindigen van het contract. Jouw contactgegevens worden dan gedeeld met de nieuwe student. Indien deze interesse heeft, kan hij/zij hierover contact opnemen.

De afspraken worden onderling gemaakt, wij spelen geen rol bij het overnemen van spullen.

Stap 4Studio leeghalen

De studio dient netjes en schoon opgeleverd te worden voordat je de sleutels inlevert. Hier zijn tijdens de voorinspectie duidelijke afspraken over gemaakt.

Houd je je niet aan de gemaakte afspraken? Dan kunnen wij extra kosten in rekening brengen.

Alleen de spullen die de nieuwe student wil overnemen, mogen worden achtergelaten in de studio. Verder dient de studio leeg te zijn.

Stap 5Eindinspectie

Bij het beëindigen van het contract is er een afspraak ingepland voor de eindinspectie.

Tijdens de eindinspectie bekijken we of de studio netjes, schoon en volgens afspraak is opgeleverd. Als dit niet het geval is, dan kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen.

Indien van toepassing, worden de meterstanden genoteerd. Dit zijn de eindstanden voor warmte, water en elektra voor de berekening van de eindafrekening.

De eindinspectie duurt ongeveer 30 minuten en vindt meestal plaats op de laatste dag van het contract.

Stap 6Sleutels inleveren

Aan het eind van de eindinspectie lever je jouw sleutels in bij de locatiebeheerder.

Stap 7Eindafrekening en borg

Je hebt een borg betaald voor jouw studio. Voordat jij deze terug krijgt, verrekenen wij de openstaande kosten. Dit kan een betaalachterstand zijn of kosten voor herstelwerkzaamheden aan de studio. Je ontvangt hier een overzicht van binnen 10 werkdagen.
Wij zullen (het restant van) de borg twee maanden na het einde van het contract terugbetalen.

Wij zetten ook de automatische machtiging stop.

Let op: contracten met externe bedrijven dien je zelf te beëindigen. Vergeet ook niet om je uit te schrijven bij de gemeente.

Stap 8Afrekening servicekosten

In de meeste gevallen ontvang je nog een afrekening van de servicekosten. De afrekening van de servicekosten voor het lopende jaar kan nog niet worden meegenomen in de eindafrekening. Je ontvangt deze het jaar erop via e-mail.

Betaal je een all-in prijs? Dan wordt er geen afrekening van de servicekosten opgesteld.

 

Beëindig je contract hier

Opleveren studio

Wij helpen je graag met het voorbereiden van je check out. Hier geven we je alvast een aantal tips.

Stap 1Je contract is opgezegd

Bij jouw opzegging plannen we samen een voorinspectie in. Deze vindt 2 weken voor jouw vertrek plaats.

Wat kun je in de tussentijd doen?

  • Een grondige schoonmaak houden: zo is het des te makkelijker om straks alles een laatste keer schoon te maken en kan de locatiebeheerder je goede tips geven over wat extra aandacht verdient.
  • De checklist downloaden. Zo check je gemakkelijk op welke punten jouw studio wordt gecheckt en kun je misschien al wat puntjes afwerken.

Download hier de checklist

Stap 2Voorinspectie

Tijdens deze voorinspectie loopt de locatiebeheerder met jou de studio door. Hiervoor hoeft je studio nog niet leeg te zijn.

We kijken naar de staat van het schilderwerk, wat er eventueel nog extra aandacht verdient in de schoonmaak en of alles in de studio (van stopcontacten tot deurkrukken en kozijnen) nog in goede staat verkeert. Is iets niet in orde? Dan bespreken we dat met je zodat je het zelf kunt oppakken, maar ook hoeveel het kost als wij dit voor je fixen.

Dit is het moment om goed op te letten en mee te schrijven. Het oplossen van de aandachtspunten die je gegeven worden, kan je veel geld schelen. Zelf schilderen of iets repareren is tenslotte goedkoper dan het uitbesteden!

Stap 3Studio leeghalen

De studio dient geheel leeggehaald te worden. Het is dus niet mogelijk om spullen achter te laten.

Bij jouw opzegging heb je aangegeven of je spullen ter overname wilde aanbieden aan de volgende bewoner. Hebben jullie een overeenkomst getroffen? Dan willen we tijdens de eindinspectie graag een bevestiging zien van wat er ter overname blijft staan in de studio.

Zijn er spullen die je niet meer wil hebben? Misschien maak je er een buur blij mee en verdien je er zelf nog wat aan! Een berichtje in de besloten Facebookgroep van jouw locatie is zo geplaatst.

Stap 4Eindinspectie

Het moment is daar, je gaat ons echt verlaten. Voordat je jouw sleutels inlevert, doen we samen een eindinspectie van jouw studio. We kijken of jouw studio weer helemaal in originele staat is teruggebracht. Dat is fijn voor de volgende, en zou je zelf ook willen, toch?

Heb je onze handige lijstjes gevolgd? Dan is de kans groot dat we er snel doorheen zijn.

Zijn er toch nog punten die niet geregeld zijn? Dan moet Student Experience deze oppakken en brengen we hier kosten voor in rekening. Dit geld kun je beter stoppen in jouw nieuwe stulpje of leuke dingen doen, dus zorg dat je alles tot in de puntjes hebt gefixt!

Om het vervolgens af te sluiten lever jij je sleutels in en is het tijd om je Student Experience avontuur achter te laten.

Veelgestelde vragen.

  • Waarborgsom

    Voordat je incheckt dien je de waarborgsom betaald te hebben. De hoogte van de borg kun je terugvinden bij de informatie over de desbetreffende locatie. Wij betalen (het restant van) de borg binnen twee maanden na het einde van het contract terug.

  • Automatische incasso

    Als je je contract ondertekent, vragen we je ons te machtigen de huur elke maand automatisch van je rekening af te schrijven. Zo heb je er geen omkijken naar en betaal je altijd op tijd, ook als je bijvoorbeeld op vakantie bent. De huur wordt rond de 26e van de maand afgeschreven (bij locatie Amsterdam NDSM vindt de incasso plaats op de 1e van de maand).

    Het bedrag wordt automatisch afgeschreven van de door jou opgegeven bankrekening. Zo is het ook mogelijk dat een ander de huur voor je betaalt (bijvoorbeeld je ouders). Het is wel belangrijk dat er genoeg geld op de rekening staat op het moment van afschrijven.

    Net verhuisd en het moment van incasseren gemist? Dan is er nog een tweede incasso mogelijkheid op de 20e van de maand.

    Jouw betaalvoorkeur wijzigen kan hier.

     

  • Bewijs van inschrijving

    Alle Student Experience studio’s zijn alleen beschikbaar voor studenten. Daarom heeft het contract een campusclausule. Daarin staat dat je na het afronden van jouw studie nog maximaal een half jaar bij Student Experience mag blijven wonen. Stop je met studeren? Dan ben je conform het contract verplicht om dit bij ons aan te geven. Ook dan mag je nog maximaal 6 maanden bij ons blijven wonen.

    Bij het inchecken dien je als student ingeschreven te staan bij een MBO-, HBO- of WO-onderwijsinstelling. Je dient ieder jaar voor 1 oktober een bewijs van inschrijving te uploaden via de service portal. Op je bewijs van inschrijving moeten de volgende gegevens zichtbaar zijn:

    • Naam
    • Studiekeuze
    • Onderwijsinstelling
    • Studiejaar
  • Overdragen studio aan iemand anders

    Ga je definitief verhuizen? Dan is het helaas niet mogelijk om jouw studio aan iemand anders 'over te dragen'. Om iedere student gelijke kansen te bieden op een studio bij Student Experience, wordt de studio via de website aangeboden wanneer jij eruit gaat. Natuurlijk kun jij jouw vrienden wel op het aanbod op de site wijzen.

    Ga je voor een periode van minimaal 3 maanden tot maximaal een half jaar weg? Dan is het mogelijk om huisbewaring aan te vragen. Meer informatie over huisbewaring vind je hier.

  • Contract beëindigen

    Na afloop van de minimale huurperiode kan op iedere dag van de maand de huur opgezegd worden. De opzegtermijn is minimaal 1 maand. Valt de einddatum van het contract in het weekend of op een feestdag? Geen probleem. Ook dan kan de huur beëindigd worden. Het beëindigen van het contract verloopt via de service portal.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Get in touch.

Staat je antwoord hier niet tussen? Ga naar onze FAQ-pagina of neem contact met ons op. Direct contact opnemen met de locatiebeheerder van jouw locatie? Je vindt zijn nummer bij de receptie en in jouw service portal