Algemene informatie Minervahaven

  • Facebook groep Minervahaven

    Ben jij al lid van de Student Experience Amsterdam Minervahaven Facebook groep? Hier kun je met jouw buren communiceren en de beste studietips uitwisselen, accessoires en meubels aan elkaar verkopen en op de hoogte blijven van wat er allemaal op jouw locatie gebeurt.

    Stuur hier een verzoek om lid te worden. 

  • Internet

    Jouw studio is uitgerust met een Smart TV. Er is een zenderlijst samengesteld door Student Experience. Ook is er een modem in de studio geplaatst. Je kunt in de studio direct het internet op met de opstartinformatie van ITT desk die we bij het inchecken verstrekken.

    Heb je problemen met verbinden? Herstart eerst jouw router en daarna jouw PC/Mac. Voor andere internet- of televisieproblemen kun je op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 contact opnemen met de ITT helpdesk via telefoonnummer 085-0140425. 

  • Post ophalen

    Je kunt jouw post ophalen bij de receptie van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur en in het weekend tussen 19.30-21.00 uur. 

  • Wassen in de laundromat

    Je hebt van ons een waszak ontvangen die je kunt gebruiken als je jouw was doet bij onze laundromat. De laundromat is te gebruiken tegen betaling. Betalen kan met pinpas en creditcard. Kosten voor wassen en drogen zijn 3 euro. Om ervoor te zorgen dat er genoeg ruimte is voor iedereen om de was- en droogmachines te gebruiken, dien je er rekening mee te houden dat:
    - Je één was- of droogmachine tegelijk gebruikt.
    - Je je wasgoed uit de machines haalt zodra het klaar is. Tip: zet je wekker!
    - Je geen zakken of manden achter in de wasserette laat.

    Door aan je buren te denken, krijg je goede karma punten en maak je waarschijnlijk ook wat vrienden. ;) 

  • Brandalarm

    Iedereen geniet van zijn welverdiende nachtrust, en een brandalarm is niet de beste manier om wakker te worden. Denk daarom aan je buren als je staat te koken of andere soorten rook produceert die niet toegestaan zijn. Mocht je roken is dit alleen toegestaan in het rookgedeelte van de tuin. Bespaar jezelf het afgaan van het alarm en het krijgen van een boete. 

  • Reserveer de private dining

    Het complex beschikt over een private dining room. Deze kan worden gereserveerd via de receptie. De ruimte kan door de week tot 21.45 uur en op vrijdag en zaterdag tot 23.45 uur worden gebruikt.

  • Grofvuil

    Grofvuil zijn spullen die te groot zijn voor in de container, zoals magnetrons, oude matrassen, vloerbedekking of meubels. Let op: grote kartonnen dozen horen in de papiercontainer of breng je gratis naar het Afvalpunt.

    Maak een afspraak via amsterdam.nl/grofafval of bel 14 020 om jouw grof- vuil gratis op te laten halen of breng het gratis naar een Afvalpunt: Het Afvalpunt bij jou in de buurt is Toetsenbordweg 41. Kijk voor meer informatie op amsterdam.nl/afvalpunten.

    Pas op! Als je je niet aan de afvalregels houdt, riskeer je een boete van de gemeente van minimaal € 100,-. Door jouw afval in de container te gooien en grof afval op het juiste moment buiten te zetten, bespaar je een hoop geld.

  • Parkeergarage

    Het complex heeft een ondergrondse parkeergarage. De ingang van de parkeergarage bevindt zich aan de Archangelkade. Samen met ParkBee zorgen wij ervoor dat de parkeertarieven altijd lager zijn dan de parkeertarieven op straat. Gebruik de ParkBee app om de parkeergarage te openen.

    De ParkBee app biedt de mogelijkheid om per uur, per dag of per maand te betalen. Download de ParkBee app en volg de stappen voor meer informatie over parkeren bij Student Experience Amsterdam Minervahaven.

  • Afval

    Ruim de boel eens lekker op. We leggen je hier uit hoe je van je afval afkomt. Misschien kan je zelfs nog iemand blij maken met de spullen of kleding die je niet gebuikt, dan ben je ook nog duurzaam bezig!

    Je kunt je afval weggooien in de Recyclingruimte in de fietsenstalling op de begane grond. We hebben perscontainers. Weet je niet zeker hoe je die moet gebruiken? Het werkt als volgt:
    Stap 1: Gooi je afval in de perscontainer. Let op: geen karton of glas, de perscontainer raakt daardoor verstopt.
    Stap 2: Druk op de groene knop (niet die met het groene lampje) aan de linkerkant (achterkant) van de perscontainer. Nu gaat de container jouw afval persen.
    Dat is het! Nu is er ook nog genoeg ruimte voor het afval van je buren! :)

  • Gedeelde fietsen

    In de fietsenstalling bij Minervahaven staan 50 TULU city Swapfietsen en 5 e-bikes. De city fietsen huur je gratis huren en de e-bikes voor een kleine vergoeding. Je leest meer over het gebruik van de gedeelde TULU fietsen in dit artikel.

Huur betalen bij Minervahaven

  • Huur betalen via een betaalopdracht

    Het is mogelijk om jouw bank opdracht te geven tot een maandelijkse betaalopdracht of periodieke overschrijving. Je mag dan zelf de datum van de overschrijving bepalen, als het bedrag maar vóór de 1e van de maand binnen is.

    Het is belangrijk om altijd je naam, adres en klantnummer (KLxxxxxxxx) te vermelden bij de overschrijving. Je vindt het KL nummer op je persoonlijke pagina in de portal.

    IBAN-rekeningnummer Amsterdam Minervahaven
    NL02 RABO 0320 8572 98
    (t.n.v. SCI Student Experience Real Estate I CV)

    Internationale betalingen Amsterdam Minervahaven
    Voor internationale betalingen heb je soms aanvullende gegevens van de bank nodig. Je kunt de volgende gegevens gebruiken.
    Naam: Rabobank Amsterdam
    Adres: Bijlmerplein 518
    Plaats: Amsterdam
    BIC: RABONL2U
    Let op: Eventuele bankkosten zijn voor eigen rekening van de student. Bankkosten die worden doorbelast aan Student Experience zullen worden afgetrokken van de huur.

  • Inschrijven bij de gemeente

    De gemeente Amsterdam brengt toeristenbelasting in rekening als je je niet inschrijft op het adres van Student Experience Amsterdam Minervahaven. In het begin van het jaar zijn er speciale inschrijfdagen waarop je zonder afspraak bij de gemeente terecht kunt. We sturen je een e-mail met meer informatie over de data.

    Het adres van Minervahaven is: Moermanskkade 71A, 1013 BC Amsterdam. Neem je uitgeprinte contract, ID-kaart of paspoort en je studentenkaart of bewijs van inschrijving mee.
    Alle info vind je hier. Stuur na ontvangst je bevestigingsbrief of e-mail van de gemeente Amsterdam door naar info@studentexperience.nl. Deel je BSN (Burgerservicenummer) niet met ons, om je privacy te beschermen.
    Neem gerust contact met ons op bij vragen.

  • Betalingsregeling

    Een betaalachterstand kan snel oplopen, het is dus belangrijk om snel tot een oplossing te komen. In uitzonderlijke gevallen kunnen we hiervoor een betalingsregeling treffen. Zo betaal je in termijnen je schuld af.

    Hiervoor gelden enkele spelregels:

    • Een regeling kan maximaal 1 keer per 12 maanden worden afgesloten. Dit berekenen we vanaf de einddatum van de vorige betaalafspraak.
    • De achterstand mag niet verder oplopen, de maandelijkse huur moet op tijd worden betaald net als het bedrag van de regeling.
    • Houd je je niet aan de afspraken van de betalingsregeling? Dan wordt de regeling stopgezet en de deurwaarder ingeschakeld.
  • Betaalachterstand

    Het kan voorkomen dat je vergeet de kosten voor jouw studio te betalen. Hebben wij het bedrag na de 1e van de maand nog niet binnen? Dan is er sprake van een betaalachterstand.

    We sturen je dan een betalingsherinnering.
    Betaal je niet binnen 14 dagen? Dan worden er incassokosten in rekening gebracht.

    Zorg er dus voor dat je op tijd betaalt, zo voorkom je onnodige extra kosten.

    Je achterstand betalen kan via de service portal

  • Schuldhulpverlening

    Heb je schulden waar je zelf niet meer uitkomt? De gemeente Amsterdam kan je helpen met schulden die je zelf niet kunt oplossen. Wanneer je aan de voorwaarden voldoet kan de Gemeente Amsterdam schuldhulpverlening starten. Kijk op Amsterdam.nl voor meer informatie.

  • Verhuurdersverklaring

    Indien je gaat verhuizen naar een andere huurwoning kan de nieuwe verhuurder je vragen om een verhuurdersverklaring.

    In een verhuurdersverklaring wordt informatie gegeven over je woon- en betalingsgedrag in de afgelopen 2 jaar. Een verhuurdersverklaring kan alleen worden verstrekt indien je langer dan 1 jaar bij Student Experience verblijft en voldoet aan onderstaande regels:

    • Geen betaalachterstand op dit moment of in het afgelopen jaar;
    • Geen lopende betaalregeling op dit moment of in het afgelopen jaar;
    • Geen dossier bij de deurwaarder op dit moment of in het afgelopen jaar;
    • Geen sociale meldingen op dit moment of in het afgelopen jaar.

    Wil je dat wij een verhuurdersverklaring afgeven? Stuur dan een mail naar info@studentexperience.nl. Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons een ingevulde verhuurdersverklaring retour.

Reparaties, overlast en klachten bij Minervahaven

  • Reparatieverzoek

    Als er iets gerepareerd moet worden in jouw studio, kun je hier een reparatieverzoek indienen. Wij kunnen het voor je repareren, ook als je niet thuis bent. Je kunt ons hiervoor toestemming geven. Het is ook mogelijk om een afspraak te maken in het afsprakenschema van de locatiebeheerder.

    Gaat het om een spoedgeval? Bel dan de locatiebeheerder.

  • Overzicht reparaties

    De reparaties die je hebt gemeld en die bij ons in behandeling zijn, kun je hier terugvinden. Zowel voor reparaties in jouw eigen studio, als in de algemene ruimtes.

  • Overlast

    Zorgen de buren voor overlast met bijvoorbeeld harde muziek, roken of huisvuil voor de deur? Zo kom je er uit!

    Ga in gesprek
    Het is belangrijk dat je eerst zelf gaat praten met je buren. Misschien weten ze niet dat ze overlast veroorzaken. Blijf kalm en vriendelijk en toon begrip voor elkaars situatie. Helpt dit niet? Doorloop dan de volgende stap.

    Overlast melden
    Helpt een goed gesprek niet? Dan kun je de overlast bij ons melden. Wij gaan op zoek naar een passende oplossing.

  • Klachten

    Heb je een klacht over lawaai of iets anders? Kom dan naar de receptie. Je kunt je klacht (anoniem) indienen bij de receptioniste, locatiebeheerder of beveiliger. Helaas kunnen wij niet snel reageren op klachten via e-mail (vooral in het weekend) om situaties direct op te lossen.

Contract

  • Contract opzeggen

    Als je bij Student Experience Amsterdam Minervahaven verblijft, hoef je je contract niet te beëindigen. Je contract wordt automatisch beëindigd op de eind datum die in jouw contract vermeld staat.

  • Huisbewaring

    Het is op de locatie Student Experience Amsterdam Minervahaven niet toegestaan om onder te verhuren.

  • Servicekosten

    De servicekosten voor het verblijven bij Student Experience Amsterdam Minervahaven zijn inbegrepen in je huurprijs. Je krijgt hiervoor geen aparte rekening.

Handige tips

  • Boodschappen doen

    Wil je weten waar en hoe je het beste boodschappen doet in Amsterdam? Check het hier!

  • Eten bestellen

    Geen zin om te koken? Lees hier meer over het bestellen van eten in Amsterdam.

  • Fietsen

    Je vindt meer informatie over het kopen van een fiets, het delen van een fiets en hoe je zorgt dat je fiets niet wordt gestolen in deze artikelen.  

  • Pakketjes bestellen

    Heb je iets online besteld? Zorg er dan voor dat je thuis bent als het wordt bezorgd. De receptionist of duty manager is niet verantwoordelijk voor het aannemen van jouw pakketten en kan er ook niet voor tekenen. Ben je niet thuis? Laat het pakket dan bezorgen bij een Pick-Up punt in de buurt, zoals Primera of Albert Heijn.

    Verblijf je in Student Experience Amsterdam Minervahaven, dan kun je je pakket ook laten bezorgen in de BringMe Box in het gebouw. Met de Bringme Box kun je veilig pakketten ontvangen. Je bedient de box met behulp van de Bringme App. Als je Bringme gebruikt, voer je je adres als volgt in.

    Begin met: Bringme - [Naam] - [Studionummer] - Het volledige adres van Student Experience Amsterdam Minervahaven.

    Heb je een trackingcode ontvangen dat je pakket is afgeleverd bij Student Experience Amsterdam Minervahaven, maar heb je nog geen pakket gezien? Ga dan naar de receptie, wellicht kunnen zij je verder helpen.

Staat het antwoord op je vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op, het Student Experience team helpt je graag. Wil je in contact komen met de locatiebeheerder van jouw locatie? Je vindt zijn telefoonnummer op de receptie van je locatie of in jouw service portal.